Posláním Programu podpory pěstounských rodin je doprovázení pěstounských rodin v Jihočeském kraji.
Doprovázení chápeme jako společnou cestu náhradní rodiny a našeho týmu za vytvořením fungující náhradní rodiny, která zajistí svým dětem zdravý vývoj.
Pěstounským rodinám (včetně dětí v jejich péči) v rámci doprovázení poskytujeme konzultace ohledně výchovy, zvládání školních nároků a volnočasových aktivit, pomoc při zajištění odlehčovací péče, podporu kontaktu s biologickou rodinou a vzdělávání ke zvyšování odbornosti náhradních rodičů v péči o dítě.
KOMU JE SLUŽBA URČENA?
CÍLEM PODPORY PĚSTOUNSKÝCH RODIN JE, ABY
- Pěstouni vytvářeli bezpečné a láskyplné rodinné prostředí pro děti
- Pěstouni získali informace a praktické návody pro péči
- Pěstouni sdíleli své zkušenosti s dalšími pěstouny
- Pěstouni byli informováni o dalších návazných službách a měli podporu v získávání dalších potřebných služeb pro děti i pěstouny
- Pěstouni reflektovali úspěchy i neúspěchy a v případě potřeby uměli požádat o pomoc
- Kontakt dítěte i pěstounů s biologickou rodinou byl bezpečný
NAŠIM KLIENTŮM NABÍZÍME
- Doprovázení při výkonu náhradní rodinné péčeDoprovázení se většinou uskutečňuje přímo v domácím prostředí rodiny nebo na pracovišti Arkády. Doprovázení zahrnuje pravidelné osobní konzultace tzv. klíčového pracovník rodiny, který s rodinou a jejími členy spolupracuje dlouhodobě tak, aby nebyly opomenuty potřeby žádného člena rodiny (přijaté děti, biologické děti, rodiče). Klíčový pracovník je se všemi členy rodiny v úzkém kontaktu a odborně je provází v procesu výchovy, pomáhá při řešení dlouhodobých i aktuálních problémů rodiny.
- Sociální a psychologické poradenstvíPoradenství probíhá na základě individuálních konzultací osobně, telefonicky či emailem. Prostřednictvím poradenské činnosti jsou všem členům rodiny poskytnuty základní informace, pomoc při jednání s úřady, vyplňování formulářů, popř. pomoc v orientaci v nabízených sociálních i jiných službách. V rámci poradenství se soustředíme na aktuální poptávku jednotlivých členů rodiny.
- Pomoc při kontaktu dětí s jejich biologickými rodičiPři zprostředkování kontaktu s biologickými rodiči dbáme především na zajištění bezpečí dítěte. Klíčový pracovník nabízí přípravu účastníků setkání, plán setkání, popř. možnost setkat se na neutrální půdě neziskové organizace.
- VzděláváníV pravidelných cyklech nabízíme vzdělávání náhradních rodičů formou vzdělávacích a zážitkových seminářů a odborných přednášek. Pěstouni si mají možnost zapůjčit odbornou literaturu. Novela zákona o sociálně-právní ochraně dětí ukládá pěstounům povinnost 24 hod vzdělávání.
- Zprostředkování odlehčovacích služeb a krátkodobého hlídání se spolupracujícími neziskovými organizacemiPěstouni mají ze zákona nárok na 14 dní dovolené ročně a zároveň na zajištění péče o děti v krizových a neodkladných situacích. Rodina společně s klíčovým pracovníkem vybere podle zájmu dítěte vhodné aktivity (příměstský tábor, pobytový tábor, hlídání v místě bydliště, spolupráce s hlídacím centrem...)
- Na zakázku Jihočeského kraje organizujeme přípravy zájemců o náhradní rodinnou péči (v současné době pozastaveno)
NAŠE ZÁSADY
- Uplatňujeme lidský profesionální přístup (jednáme laskavě a se snahou o vzájemné porozumění)
- Dodržujeme zásady slušného chování a Etický kodex sociálních pracovníků
- Jednáme s klientem s respektem a jako rovnocenným partnerem
- Zachováváme diskrétnost (v informacích o klientovi)
- Pěstouni reflektovali úspěchy i neúspěchy a v případě potřeby uměli požádat o pomoc
- Kontakt dítěte i pěstounů s biologickou rodinou byl bezpečný
INFORMACE PRO KLIENTY
-
Leták Program podpory pěstounských rodin
Soubor ve formátu PDF
-
Leták určený pro děti žijící v pěstounské rodině
Soubor ve formátu PDF
-
Rozsah činností vykonávaných na základě pověření Krajským úřadem JČK
Soubor ve formátu PDF
-
Poučení o zpracování osobních údajů klientů Podpory pěstounských rodin
Soubor ve formátu PDF
-
Podněty a stížnosti
Všichni klienti, kteří v Arkádě využívají některou ze sociálních služeb nebo jinou doprovodnou aktivitu mají právo podávat stížnosti nebo podněty na změnu. Každého klienta rádi informujeme o možnostech, jak stížnost podat a jak se bude postupovat. Klient se na nás může obrátit osobně, napsat vlastní stížnost a nebo využít formulář, který je zde ke stažení. Aby mohl být klient informován o průběhu řešení stížnosti, je potřeba, aby na sebe uvedl adresu nebo telefonický kontakt.
Soubor ve formátu MS Excel.
POSKYTOVATEL SOCIÁLNÍ SLUŽBY
Poskytovatel služby: | Arkáda - sociálně psychologické centrum, z.ú. |
---|---|
Název zařízení: | Program podpory pěstounských rodin |
Místo zařízení poskytované služby: | Husovo náměstí 2/24, 397 01 Písek |
Telefon: | +420 382 211 300 |
E-mail: | |
Otevírací doba: | PO, ST, PÁ: 8:00 – 15:00 hod ÚT, ČT: 8:00 – 17:00 hod |
Úhrada služby: | Bezplatná |